Sabtu, 28 Februari 2015

biar dalam diam ..

hari berganti hari,
bulan berganti bulan,
tahun berlalu pergi.
sekejap masa berlalu.
bagai semalam aku memilih jalan ini.
tapi dah masuk 4 tahun di sini sebenarnya.
mencari jalan hidup sendiri yang mungkin berbeza dengan orang lain.

punyai sahabat, kawan or rakan yang sama maknanya,
dan aku jugak tidak kurangny sempat jugak merasa cinta,
belajar dari satu buku ke satu buku.
dari satu manusia ke manusia yg lain
dari satu hati ke satu hati aku mengenal mereka.

ada yang mengaku sahabat, tetapi hakikatnya dia tidak pernah menghargai sahabatnya itu.
pernah aku hadapi insan seperti ini..
bila susah kita di cari, bila senang dilupai.
bila nakkn sesuatu merayu-rayu pd kita,
tetapi bila dah dapat, kita dibuang tepi.
tidakkah pernah engkau terfikir sahabat,
yg sahabatmu itu telah mengorbankan diri & perasaan dia utk kamu. ?
tetapi engkau tidak pernah menghargai pengorbanan yg dia lakukan..
tidak pernahkah kau terfikir akan perubahan diri ini
yang puncanya sebenarnya dari kamu..

kali pertama kau buat aku bergitu, aku masih mampu bersabar..
tetapi bila kamu mengulanginya utk kali kedua,
itu telah mengubah pendirian aku.
walaupun sebenarnya aku masih sayang&care about you,
aku tidakkn menunjukkn ia lagi  pada kamu,
biar dalam diam..
kerana aku tidak mahu kamu mengulanginya utk kali ketiga.
yang mungkan akan membuatkan aku membenci diri kamu.
sebab itu kini aku memilih untuk tidak rapat dengan sesiapa..
kerana keakraban itu akn membuat aku lebih terluka jika engkau melakukan ia utk kali seterusnya..

kamu tidak tahu bahawa,
untuk bangkit or sembuh dari sebuah kelukaan itu perit & panjang masanya..

**treat well & appreciate your friends..





 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan