Ahad, 2 Januari 2011

mimpi semalam


tika malam menghamparkn damainya , tika bulan memancar serinya , tika hujan menitis airnya ...
aku terjaga dari sebuah mmpi .. mimpi yg amat bermakna buatku.. mimpi indah idaman semua.. aku tenang , aku gelisah , aku gundah.. teringatkan insan jauh yg sedang bertarung dengan kesakitan , dengan kesakitan...

bagaimana bisa aku membantunya??
persoalan pertama yg hadir di benak hatiku..
DOA!!! itulah yg terbaik...
inginku pinjamkan kudratku , aku x mampu ...
inginku berikan khidmatku , x aku jauh baribu batu...
ingin aku lakukn segalanya , tp aku x berdaya....
aku rela dengan semua ini...

mungkin ini bukan masanya utk aku berkorban ,
mungkin ini bukan waktunya utk aku berjuang ,
mungkin ini bukan caranya utk aku membatu...
tp mungkin inilah petunjuknya untuk aku terus berusaha dan sabar utk menhadapi ujian dari-NYA..

ku mulakan langkahku...
untuk bersama dia , mengembalikan kegemilangan agama-MU
akan ku cuba berganding bahu melahirkan mujahid dan mujahidah utk agama-MU
akan ku dan dia mendidik syabab2 utk masa depan..
mugkin kini kegemilngan agama-Mu x dapat kami pejuangkn ,
tp INSYAALLAh dengan kuasa-Mu akan kami kembalikan ia...

bergabunglah denganku wahai insan yg ku rindu..
agar bisa kita perjuangkn mtlamat nie bersama..
agar kita bisa kembalikan kegemilangnya ...
agar kita bersama2 , menunaikan janji kita....

insyaaallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan