Selasa, 1 Februari 2011

DAIRI 01/02/2011


petang ini aku sendirian lagi..

menunggu ketibaan ayahda tercinta menjemputku pulang...

di tepi tasik ini aku bertafakur, mengenangkan hari2 ku yg lepas...

bertemankan tiupan angin sepul2 bahasa ,

menyapa wajahku lembut..

bertemankan alunan2 nasyid yg menjadi pilihanku ,

ku tarik kembali bilah2 kenangan silam agar kembali segar di memoriku...

aku teringat kenangan bersama mereka .. guru2 kesayanganku , sahabat2 seperjuanganku , admire2 terdahulu , angan2 kuno yg pasti tidak dapat ku realisasikan...

terasa damai , aman , tenang bila mengenangkan peristiwa2 tu...

tiba2 aku teringatkan hal ini ...

perjuanganku kini berbaki lagi 2 bulan. aku perlu terus mengacceleratekan segala usaha , segala tindakan yg aku perlu lakukan utk menhadapi imtihan besar pada bulan 4 nnti...

aku lelah dgn ragam makhluk disekelilingku . siang malam semuanya bermain dibenak hatiku.. atma ku menjadi tidak stabil dgn suasana ini . memikirkan akn hala tuju hidupku masa hadapan , aku jadi mengalah . hanya reda pada takdir Allah...


aku mahukan ketenangan . pengertian kehidupan , aku mahu segalanya...

tapi mampukah aku memilikinya ???

aku tidak tahu ,

aku tak pasti,

aku perlukan keyakinan....

permudahkan ia utkku ya ALLAH..

..

...

....

......

----------------------------------------fisabilillah --------------------------------------

selasa , 6.48ptg

<01.02.2011>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan