Khamis, 17 Februari 2011

KASIH DIA...


Semalam Aku Tersedar ,

Mengenangkan Memori Lalu

Mengimbau Kerinduan Di Jiwa...

Terlayar Ketabahannya Di Mindaku

Yg Sering Ada Tika Aku Memerlukan

Yg Muncul Tika Aku Keseorangan

Dia Banyak Mengajar Aku Erti Sebuah Kehidupan

Hidup Untuk Mencintai Dan Dicintai

Hidup Untuk Mencari Sebuah Keredaan

Hidup Untuk Memperjuangkan Agamanya

Kisah Hidupnya Banyak Menyedarkan Aku

Bertapa Perlunya Setimba Ketabahan

Amat Pentingnya Segunung Keredaan

Allah Yang Menentukan Segalanya

Kita Hanya Layak Merancang Dan Berusaha

Kesedihan Yang Dilaluinya ,

Mengajar Aku Bernilainya Sebuah Kegembiraan

Kedukaan Hidupnya ,

Membuka Mindaku Akan Nikmatnya Kebahagiaan

Aku Tahu Allah Menyayangi Makhluknya

Pelbagai Bentuk Ujian Yg Di Beri

Sama Ada Sedih Duka Atau Ketawa Bahagia

Tetapi , Janganlah Sesekali Kita Leka,

Bergembiralah Dengan Bersyukur Padanya

Dan Bersedihlah Dengan Reda Akan KetentuannyA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan