Sabtu, 12 Februari 2011

SENJA DI PINGGIR TASEK


Petang merangkak ke senja

memberi makna malam kini di jendela

mengerakkan kudratku untuk bersiap

menuju ke rumah-NYA untuk beribadat .

laungan azan sayu kedengaran

tanda bahawa aku perlu segera menyahutnya

aku percepatkan langkahku menuju destinasi itu ,

untuk mencari cinta-NYA yg abadi

malam itu sungguh indah

damai aku rasakan

dengan angin yang lembut menyapa

takkala hujan renyai-renyai di luar

aku rasakan ketenangan di situ ,

ku temukan keyakinan

untukku terus berjuang di jalan-NYA

aku rasai bebanan

aku rasa tekanan

dengan apa yang sedang aku lalui ini ,

aku tahu , ini semua dugaan untukku

mana mungkin DIA menguji ,

jika aku tidak dapat mangharungi

aku sedar ,

aku perlu terus berjuang

mencari setiap titisan ilmu

memberi setiap patah kalam yang aku mampu .

walaupun ada yang membenci

walaupun ada yang mencintai ,

itu semua perluku tempuhi

kerana itulah yang aku cari selama ini ....

..

.....

.......................

............................fisabilillah....................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan