Khamis, 15 Disember 2016

ALFALFA ternyata KAYA


Alfalfa complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh dr shaklee dalam tahun 1950an. 

Alfalfa complex ini diperbuat daripada tanaman alfalfa (medicago sativa) yang ditanam secara organik yang bebas daripada pesticide, herbasid & penggunaan baja kimia. Tumbuhan ini juga dikenali sebagai 'Raja Segala Tumbuhan'. Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi dalam kalangan tumbuhan alfalfa. umbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap nutrisi. Daun alfalfa dari shaklee akan hanya dituai apabila dia mencapai kematangan mutlak. daun alfalfa yang telah matang kaya ngan klorofil. daun-daun ini dikeringkan dengan secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.

keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan & kawalan shaklee yang sangat ketat & teliti. setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.


alfalfa telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi & zat galian. Ia kaya dengan protein, amino asid, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim & fitokimia. 10 biji algalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu 😊
.

alfalfa ternyata KAYA dengan nutrisi, KAYA dengan zat galian, KAYA dengan MANFAAT


MANFAAT UTAMA ALFALFA :


Mencuci hati, darah & usus : alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin badan, membersihkan hati, usus, darah & mencantikkan kulit & menguatkan otot. ( DETOX)


✔melawan alahan : alfalfa memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan & ulat air (athlete's foot) dengan berkesan


✔baik untuk perubahan patologi dalam usus & perut :
alfalfa mampu memperbaiki masalah penghadaman seperti kembung hyperasiditi, ulser gastrik, sembelit & hepatitis


✔menyingkirkan lemak & kolestrol : penggunaan jangka panjang alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.


✔membantutkan pertumbuhan tumor: alfalfa dapat mengalkalikan badan. dengan itu ia memperbaiki sel-sel kanser & membantutkan sel kanser


✔melegakan keletihan : alfalfa mampu melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit


✔mencegah/merawat sakit sendi :
alfalfa juga melegakan sakit sendi 

 

 

bagaimana cara makan alfalfa ??? 

1. untuk kesihatan berpanjangan : makan 2 kali sehari 5 bijik setiap pengambilan

2. untuk detox, cucian usus, darah atau melawan kanser : makan 3 kali sehari selepas makan berat dengan 3 bijik setiap pengambilan dan diikuti minum air kosong secukupnya. 


Siapa yang tidak boleh mengambil alfalfa ?

1. ibu mengandung

2. G6PD deficiency patient

3. pesakit SLE 







Jika anda ingin mendapatkan alfalfa complex, anda boleh membuat order di sini :) 
 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a79f5158d38f5d570c22deb545a8fabd




Tiada ulasan:

Catat Ulasan