Rabu, 5 September 2012

its early SEPTEMBER 2012


kejap je masa ini..
ku rasa baru seminggu yg lepas aku berpisah dgn september sebelumnya
rupa2nya sudah setahun masa berlalu
dan aku bertemu lagi dengan september yang baru
bila muhasabah sikit diri aku ini,
bagaikan ia tiada beza dengan tahun sebelumnya

nk kata jd lebih mature, rasanya masih kebudak-budakkan macam dulu
nk kata makin berpikiran matang, tapi keputusan yang dibuat masih sama dengan 3 thn yg lepas..

entahlah.. my self is quite complicated utk dihurai..
x sangka dh 19 thn aku hidup ats dunia ini..
dan dalam tempoh itu juga,
aku sedikit demi sedikit menimba pengalaman hidup.
berjumpa dengan insan2 yang mengukir bait kata dlm diri ini.

owh.. rupa2nya.. dlm ketidak sedaran ini aku belajar menjadi matang
mungkin aku tidak nampak perubahan tersebut
hanya org sekeliling yg mengikut perkembanganku sahaja dpt melihat perubahan itu..

tanpa sedar, i will be sweet 20 y/o..
iye ke dh umur 20-an ni ??
nti mesti i will miss umur belas-an kn..
cukuplah hanya menjadi diri sendiri pada jangka masa 19 thn yg lepas..
aku berazam untk menjadi seorang 20-an yg lebih matang
matang dr segi percakapan, perlakuan dan sebagainya..

tetapi kadang kala, sifat keanak-anakkan itu tak dapat disembunyikan
walaupun kita bersusah payah menyembunyikannya..
kadang2 ia masih terlepas dr persembunyian kita..
sbb sifat itu adalah something yg natural akan keluar bila kita bersama orang2 yg kita senangi.. 
for me.. siapa yg dpt tengok my natural character, they are consided as a lucky person coz they get the chance to know me naturally..

so after this, u need to behave yourself dear.. :) 
step to 20-an.. u need to leart to be a mature person.. 
we will see your changes nnti =)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan